January 22, 2012

Opick - Rapuh


Ha, dah dengar lagu Maha Melihat?Best tak?hehe. Kalau tanya saya, mestilah saya kata best. hehe. Ok, kali ini saya nak bagitau pasal lagu Rapuh pulak. Sebenarnya, dah banyak kali dengar lagu ini masa tengok drama. Dah banyak rasanya drama yang guna lagu ini. Yang paling saya ingat ialah dalam drama Kau Laksana Bulan lakonan Zulhuzaimy & Ayu Raudhah. Bila buka youtube, rupanya dalam drama Tentang Dhia pun ada ek. Baru saya perasan. hehe. Ok. Tak nak melalut banyak sgt. Hayati lagu ini :

detik waktu terus berjalan
berhias gelap dan terang
suka dan duka tangis dan tawa
tergores bagai lukisan

seribu mimpi berjuta sepi
hadir bagai teman sejati
di antara lelahnya jiwa
dalam resah dan air mata
kupersembahkan kepadaMu
yang terindah dalam hidup

meski ku rapuh dalam langkah
kadang tak setia kepadaMu
namun cinta dalam jiwa
hanyalah padaMu


maafkanlah bila hati
tak sempurna mencintaiMu
dalam dadaku harap hanya
diriMu yang bertahta

detik waktu terus berlalu
semua berakhir padaMu
Olá! Se você ainda não assinou, assine nosso RSS feed e receba nossas atualizações por email, ou siga nos no Twitter.
Nome: Email:

0 comments: