March 14, 2011

Duit...Duit...Duit!!!


Jangan cakap saya ini mata duitan pula. Owh tidak!!!Saya bukan manusia yang bermata duitan mahupun bermata keranjang. Eheh!Cuma sekarang ini saya rasa duit amat penting dalam kehidupan. Kenapa?Bagi mereka yang masih bersekolah, mungkin anda tidak rasa lagi bagaimana payahnya untuk mendapatkan duit. Tetapi, bagi mereka yang sudah berkerja seperti saya, tahulah anda bagaimana rasanya sama ada tak tahu nak gunakan duit ke arah mana atau pun terlebih belanja sampai terhutang pula. Oh!Saya memang dah secara rasminya ada 2 hutang iaitu hutang PTPTN dan hutang kereta. Itu pun dah rasa terbeban. Tapi, nak buat bagaimana. Saya terpaksa. Kalau bolehlah tak perlu berhutang, memang saya dah buat.

Berbalik pasal duit. Ya. DUIT. Diulangi D-U-I-T!Nak belajar pun guna duit. Yelah. Sedangkan nak masuk toilet pun kena bayar. Inikan pula belajar. Alangkah seronoknya kalau education is free. Saya memang suka belajar. Tapi, apakan daya. Nak belajar pun kena guna duit. Semenjak dua menjak ini, saya rasa saya perlu move forward dalam kehidupan. Saya rasa telah tiba masanya untuk saya mencari sesuatu yang lebih 'pasti' dalam hidup. Apa itu?Hmm..Mungkin ada yang sudah pandai meneka. Ya!Anda memang bijak!Bagi yang masih tertanya-tanya, saya mahu anda teruskan keadaaan itu :)

Tapi, untuk mendapatkan yang 'pasti' itu, saya memerlukan duit. DUIT!Bagaimana ya nak dapatkan duit?
Olá! Se você ainda não assinou, assine nosso RSS feed e receba nossas atualizações por email, ou siga nos no Twitter.
Nome: Email:

0 comments: