October 24, 2010

Budak-budak Ni..............

Apa nak jadilah dengan budak-budak sekarang. Menulis di blog tu takde masalah. Takde hal pun. Aku pun tak kisah. Biarlah mereka. Memang semua orang berhak untuk menulis. Tapi, yang aku kisahkan adalah sikap segelintir pelajar ini menyuarakan ketidakpuasan hati mereka terhadap guru di blog. Adoi!Dia ingat cikgu tak tahu kot blog mereka ini. Isk2. Minta dijauhkanlah mereka daripada mengutuk aku. Better they talk to me face to face rather than kutuk-kutuk cikgu di blog. Isk2. Rasa menyirap pun ada. Pelajar yang tak disangka-sangka tula yang menulis. Adoi!Memang beristighfar jela aku apabila membacanya. Hmmm.......Tula, apa orang kata, don't judge the book by it's cover. Samalah juga dengan manusia. Aku buat proverb sendiri - don't judge people by their skin. Hehe. Ok tak?Entahlah. Memanglah kadang-kadang itu kita ada je yang tak pernah puas hati dengan orang. Tapi, tak perlu kot tulis kat blog. Masalahnya dahle kutuk cikgu sendiri. Isk2. Memang tak patut. Aku dulu pun kalau tak puas hati dengan cikgu, takdela sampai nak tulis kat blog. Hmm..Tula yang dinamakan budak-budak sekarang. Dah berani! Tak sama macam kita dahulu. Takut dan masih ada rasa hormat terhadap cikgu. Betul tak kawan-kawan?Kalau tak puas hati itu, cakap dengan kawan je. Lps tu, simpan dalam hati. Tapi, sekarang. Sorry to say la. Mereka ini boleh siap jumpa cikgu atasan untuk menyuarakan ketidakpuasan hati mereka ini. Jangan main-main ha!!!

Okaylah. Malas nak menaip pjg2. Jumpe lagi di lain entry. Daa!!!Wassalam. Take Care.
Olá! Se você ainda não assinou, assine nosso RSS feed e receba nossas atualizações por email, ou siga nos no Twitter.
Nome: Email:

4 comments:

NajLa ShuHuD said... at Monday, October 25, 2010 at 9:31:00 AM GMT+8

Itu kire ok lagi Dibut.. Macam aku, diorg ni siap kutuk depan2 lagi.. Mencarut tu perkara biasa bg diorg.. Aku sampai malas layan.. Diorg ni kurg kasih sayang agaknye..

Nur Adibah Md Azman said... at Monday, October 25, 2010 at 11:17:00 PM GMT+8

Isk2 bdk2 skang. Mmg teruk kn. X hormat cikgu langsung. Ak pn mmg sampai malas nk layan diorg. Kita ni beria-ia la nk mengajo. Skali diorg tu yg malas. Da xd arah da.

Aqilah Suhaizam said... at Sunday, October 31, 2010 at 12:24:00 PM GMT+8

betoi tu seb baik aku nih baek tau . ehe .

Nur Adibah Md Azman said... at Monday, November 1, 2010 at 12:18:00 PM GMT+8

Ceh, masuk bakul angkat sendiri.