January 15, 2011

Basuh Kete

Wah, hari ini tetiba jadi rajin pula. Aku basuh kete beb. Pergh!Dah nak masuk 4 bulan ada kete. Ini merupakan kali ke-2 aku basuh sendiri. Huahua. Rajin tak aku?Haha.

Penat wei basuh kete ni. Mula-mula sabun luar dulu. Lps tu, bilas. Da abis bilas, isi air wiper lak. Konon2 macam reti je nak check engine kete. Padahal, tak tau. Menyesal lak tak ambil skill automotif masa kat U. Gatal sangat nak amik First Aid. Haram sekarang dah tak ingat apa dah. Haha.

Lepas dah abis bersihkan bahagian luar, polish dalam kete lak. Bersihkan bahagian-bahagian yang ada pvc. Akhir sekali, barulah vacuum. Pergh!Memang penatlakan terbongkok-bongkok mem'vacuum'. Dah settle vacuum, basuh alas kaki pula. Berus guna tangan. Mana ada masuk washing machine. Haha.

Tu jela ceritanya. Budak rajin basuh kete =). Mana gambar kereta yang dah basuh?Ha, aku tak nak ambil gambar kereta aku. Nanti takda privacy pula kereta kesayangan aku tu. hehe.
Olá! Se você ainda não assinou, assine nosso RSS feed e receba nossas atualizações por email, ou siga nos no Twitter.
Nome: Email:

0 comments: